Gewonnen auto wordt vaak snel verkocht


De website www.Z24.nl heeft onderzoek laten doen naar het effect van auto’s als prijs in een loterij. Bij de Postcodeloterij was tot voor kort het merk BMW uitverkoren als prijs, nu zijn dat Audi modellen. Voor Z24 deden 4 economen een onderzoek om te kijken hoe er met zo’n auto wordt omgesprongen.

Er is een onderzoek gedaan naar tweeduizend deelnemers en ook hun buren die niets gewonnen hadden. Frappant van deze laatste groep is dat zodra de buren een auto hebben gewonnen, deze ook een nieuwe auto aanschaffen. Misschien een marketingtip voor fabrikanten die nieuwe auto’s willen verkopen?

Binnen 6 maanden gewonnen auto verkocht
Van de vijfentwintig deelnemers die een BMW hadden gewonnen, hebben vier deelnemers de gewonnen auto nog. De rest had hem binnen 6 maanden verkocht en gingen voor het geld. De winnaars van geldprijzen besteden het geld wel vaak aan een nieuwe auto. Volgens René Bogaarts, hoofd communicatie van de Goede Doelen Loterijen, zorgt een mailing met een auto wel voor een hogere response.

Nieuwe auto snel verkopen
Dat veel gewonnen auto’s snel worden verkocht is ook bekend bij de autoinkoop site ikwilvanmijnautoaf.nl. Aan het woord oprichter Vincent Stevens “We merken dat er veel nieuwe auto’s worden aangeboden na grote tv acties zoals de X-Factor show. Afgelopen jaar hebben we bijvoorbeeld tientallen nieuwe Fiat 500’s verkocht die bijvoorbeeld cadeau waren gekregen bij een keuken of gewonnen bij een prijsvraag.”

Voor dit artikel en nog meer auto verkopen tips ga je naar AutoVerkopenTips.nl.