Onderzoek succesvolle 2011 AutoRAI: Witte electrische Ferrari favoriet


De grootste autoshowroom van Nederland heeft de afgelopen twee weken plaatsgevonden en was een waar succes. Bijna alle automerken waren aanwezig en er was weer sprake van fraaie standbouw. Dit resulteerde in maar liefst 270 duizend bezoekers in de RAI in Amsterdam.

Dit was bijna een kwart meer (23%) dan in 2009. Ook de ruimere opbouw en verschillende stands met auto-gerelateerde onderwerpen waren een succes.

Auto kopen onderzoek
Er is ook onderzoek geweest naar de bezoekers waarbij is gevraagd naar de favoriete merken en kleuren. Hier kwam uit naar voren dat de gemiddelde AutoRAI bezoekers het liefst in een witte elektrische Ferrari rijdt.

Electrische auto kopen
De favoriete merken waren namelijk Ferrari, Audi en Bugatti. De favoriete kleuren zijn wit, zwart en grijs. Ook gaf 25% aan een nieuwe auto aan te willen schaffen en overweegt 16 % de aanschaf van een elektrische auto.

Andere diensten
Niet alleen nieuwe auto's werden er dit jaar getoond. Er stond ook een selectie electrische auto's, was er een concept waar men nieuwe auto's online kan kopen (AutoPriceDirect.nl) en werden er demonstraties met sportauto's gegeven. Deze aandacht voor overige auto-activiteiten op de AutoRAI heeft er ook voor gezorgd dat bijvoorbeeld de auto verkopen site ikwilvanmijnautoaf.nl in 2013 op de beide autobeurzen, in plaats van alleen op de AutoVakRAI, van de partij wil zijn.




Lees alles nieuws over auto verkopen op AutoVerkopenTips.nl.